Verhuur

Wil je het Posthuis huren? Wees welkom.

Volg a.u.b. de volgende stappen, dan verloop het huren zo soepel en eenvoudig als mogelijk.

  1. Lees de Spelregels (en tarieven) voor het huren van het Posthuis te Zaanenpark – 2025 door. Is er iets niet duidelijk? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder.

  2. Bepaal onder welke categorie ‘Huurder’ je valt. Dat bepaalt het tarief, de beschikbaarheid en de manier van huren. En lees hieronder verder.

Ga je als buurtbewoner een open activiteit organiseren, waarbij alle buurtbewoners welkom zijn?

Hartstikke leuk! Je valt onder de huurderscategorie ‘Buurtbewoners‘ of Buurtondernemers‘.

Mail je naam, telefoonnummer, gewenste datum en een korte beschrijving van je activiteit naar verhuur@posthuiszaanenpark.nl. We nemen contact met je op om de details van je plan te bespreken.

Aan het huren van het Posthuis zitten in dit geval geen kosten verbonden.


Ga je als Posthuisvriend een besloten activiteit organiseren, zoals een verjaardag of feestje?

Ook gezellig! je valt onder de huurderscategorie ‘Posthuisvrienden’. Als je Vriend van het Posthuis bent, kun je het één keer per jaar huren voor je feestje, zolang de agenda het toelaat. Het Posthuisvriend-lidmaatschap kost jaarlijks €36,50. Daarnaast kost het huren van het Posthuis voor besloten activiteiten € 50,- per uur.

Om eventuele teleurstelling te voorkomen, moet de inrichting van de binnenruimte helemaal klaar zijn. Daarnaast vraagt het veel van de organisatie in de opstartfase om regelmatig in het weekend besloten feesten en partijen te faciliteren. Vandaar dat de begane grond geboekt kan worden vanaf 17.05.2025 (12.00 uur), direct in de agenda. Waarbij de ruimte beschikbaar is vanaf 01.10.2025.


Ben je als organisatie op zoek naar een ruimte voor een besloten activiteit, zoals een vergadering?

Kan ook! Je valt onder de huurderscategorie ‘Buurtpartners‘. 

Mail je naam, telefoonnummer, gewenste datum en een korte beschrijving van je activiteit naar verhuur@posthuiszaanenpark.nl. We nemen contact met je op om de details van je plan te bespreken.


 

Niet duidelijk? Lees ook even de veelgestelde vragen.

 

Wat kost het om het Posthuis te huren?

Voor sociale activiteiten is het gratis. Voor andere huurderstypes gelden tarieven, die te lezen zijn op Spelregels (en tarieven) voor het huren van het Posthuis te Zaanenpark – 2025.

 Kan ik er mijn verjaardag of een ander besloten feest vieren?

Ja, als je Vriend van het Posthuis bent, kun je het één keer per jaar huren voor je feestje, zolang de agenda het toelaat. Het Posthuisvriend-lidmaatschap kost jaarlijks €36,50. De begane grond kan geboekt worden vanaf 17.05.2025 (12.00 uur), waarbij de ruimte beschikbaar is vanaf 01.10.2025.

Eerst moet de inrichting van de binnenruimte helemaal klaar zijn. Daarnaast vraagt het veel van de organisatie om regelmatig in het weekend besloten feesten en partijen te faciliteren. Zodra het Posthuis helemaal ‘up and running’ is, komt de agenda ook beschikbaar voor besloten feesten en partijen.

Hoeveel mensen mogen er maximaal binnen?

Er mogen maximaal 49 personen tegelijk binnen zijn, vanwege vergunningen en veiligheid. Bij mooi weer kun je ook de buitenruimte gebruiken. Daarvoor geldt geen maximum aan deelnemers.

Mag ik commerciële activiteiten organiseren?

Ja, maar sociale activiteiten krijgen voorrang. Als buurtondernemer kun je op basis van ticketverkoop evenementen organiseren. Voor de inschrijvingen dien je zelf een inschrijfformulier te maken. Eventuele betalingen verlopen via jou.

Hoe vaak mag ik het Posthuis huren?

Je mag maximaal 12 keer achter elkaar boeken binnen een bepaalde periode. Dit doen we om te voorkomen dat populaire tijdstippen voor langere tijd voor één bepaalde activiteit worden gereserveerd. Het Posthuis is van de hele buurt en zo proberen we de schaarste in de beschikbaarheid zo eerlijk mogelijk te verdelen.

Wat gebeurt er als ik annuleer?

Bij annulering behoud je het krediet voor een volgende boeking.

Moet ik een borg betalen?

Nee, er wordt geen borg gevraagd, maar schade of extra schoonmaakkosten worden wel op de huurder verhaald.

Hoe betaal ik voor mijn boeking?

Via kredietpunten die je via de agenda-tool bij het boeken koopt. Deze punten zijn 12 maanden geldig.

Mag ik zelf het Posthuis inrichten voor mijn evenement?

Ja, je mag je bemoeien met de inrichting en de invulling van de activiteiten. Het is jouw ruimte. Zolang je deze weer na de activiteit zelf in de oorspronkelijke staat terugbrengt.

Kan ik kosten declareren voor een sociaal evenement?

Ja, je kunt tot €200,- per evenement declareren. Vraag dit vooraf aan bij de penningmeester en lever bonnetjes in.

Kan ik meerdere ruimtes en tijdstippen tegelijk boeken?

Ja, via de algemene agenda op de website kun je meerdere tijdstippen kiezen. Vooralsnog is alleen de begane grond beschikbaar.

Wie zorgt voor de schoonmaak?

We vragen alle huurders om de ruimte net zo netjes achter te laten als je hem aantrof. Met uitzondering van de sanitaire ruimte.

Wat voor activiteiten kan ik organiseren?

Alles van filmavonden tot workshops, spelavonden, of zelfs try-outs voor optredens. Zolang het bijdraagt aan de buurt, is bijna alles mogelijk. Kookavonden zijn een uitzondering, want de keukenfaciliteiten zijn (nog) zeer beperkt.

Wie kan er gebruikmaken van het Posthuis?

Het Posthuis is er vooral voor bewoners van de Zaanen-, Planeten- en Bomenbuurt. We vragen bij verhuuraanvragen om het adres en postcode van de hoofdhuurder.